เบื้องต้นข้อมูลรถใหม่ TOYOTA Mitsubishi Nissan Honda

2010 BMW R1200RT Comes with New Motor & More


2010 BMW R1200RT Comes with New Motor & More
Just like the 2010 BMW R1200GS series, the 2010 BMW R1200RT features BMW’s new 1,170cc flat-boxer motor with a DOHC head arrangement. This also means that the RT will make more power across the power band, with peak power making 5hp 3lb•ft more over last year’s model. Unlike the GS though, the RT comes along with more than just a new motor. More on that with photos after the jump.

For 2010, BMW has not only taken their new DOHC boxer motor and put it into the RT, but they’ve also refined the sport-tourer to compete more aptly in the every growing touring segment, as such they’ve made the following additional changes to the 2010 BMW R 1200 RT:

Cylinder head covers now with two, instead of four, fastening bolts and a new dynamic design
Electronically controlled exhaust flap for superior and powerful sound
ESA II Electronic Suspension Adjustment with damping, spring base and now also spring rate adjustable at the touch of a button
BMW Motorrad Integral ABS featured as standard in the partly integrated version
New design fairing with improved protection from wind and weather
Re-designed cockpit with visor
New control units and hydraulic reservoir
Electronically controlled windshield with optimized aero-acoustics and improved transparency
Our personal favorite feature though is the new stereo, which will will play MP3 via either iPod or USB stick, in addition to the regular radio unit.

2010 BMW R1200RT:
R1200RT Norway holidays long version

เผยโฉม BMW R1200RT และ R1200GS/Adventure ปี 2010 ไมเนอร์เชนจ์ 110 แรงม้า
BMW ได้ปล่อยภาพพร้อมสเปคของ R1200GS และ R1200RT ปี 2010 ที่ทั้งสองรุ่นได้รับการติดตั้งเครื่องยนต์ Twin Boxer 1,170 ซีซี เวอร์ชั่นใหม่ล่าสุด ที่ให้กำลัง 110 แรงม้า ที่ 7,750 รอบ/นาที และแรงบิดสูงสุดที่ 120 นิวตันเมตรที่ 6,000 รอบ/นาที ภายในเครื่องยนต์ประกอบด้วยอุปกรณ์ที่นำมาจากรุ่นที่แรงและสปอร์ทกว่าอย่าง HP2 Sport รวมถึง Double Overhead Cams (DOHC) ช่องไอดีและไอเสียใหญ่ขึ้น ลูกสูบหลอมทำด้วยอลูมิเนียมน้ำหนักเบา ชุดลิ้นบังคับน้ำมันของหัวฉีดที่ใหญ่ขึ้น และอัตราเกียร์ที่ปรับเปลี่ยนให้ต่ำลงเล็กน้อยเพื่ออัตราเร่งที่ดีขึ้น
มอเตอร์ไซค์ทั้งสองรุ่นมีระบบเบรค ABS โดยมี option เป็นชุดปรับระบบกันสะเทือนอิเล็กทรอนิกส์ ESA II นอกจากนั้นยังมีการใช้ไฟหน้าแบบ LED ในขณะที่รุ่น RT มีระบบเครื่องเล่น MP3 พร้อมช่องต่อเชื่อมผ่าน USB Port รองรับการเชื่อมต่อ iPod ด้วยเช่นกัน แฟริ่งมีการออกแบบใหม่เพื่อป้องกันอากาศหนาว ส่วนชิลด์บังลมมีระบบควบคุมการทำงานด้วยระบบอิเล็กทรอนิกส์ สำหรับรุ่น GS/Adventure จะมี option เป็นเบาะนั่งที่มีการลดระดับลงเพื่อให้คนที่ไม่สูงมากสามารถขี่และควบคุมรถได้ง่ายขึ้น

สำหรับสีรถก็มีให้เลือกหลายสีคือ แดง ขาว เงิน ดำ และเหลือง ส่วนราคาจะมีการเปิดเผยภายในเดือนนี้ครับ

รายการบล็อกของฉัน