เบื้องต้นข้อมูลรถใหม่ TOYOTA Mitsubishi Nissan Honda

รวมภาพรถแต่ง Mitsubishi Lancer EVO ในงาน SEMA Show ปี 2008


รวมภาพรถแต่ง Mitsubishi Lancer EVO ในงาน SEMA Show ปี 2008
ด้วยความบังเอิญที่ Mitsubishi Lancer EX เพิ่งเริ่มทำตลาดในประเทศไทย และงาน SEMA Show (ซึ่งเป็นงานแสดงสินค้า aftermarket ชุดแต่งและการปรับแต่งเครื่องยนต์แบบ extreme หรือสุดขั้ว ซึ่งจัดขึ้นทุกปีที่ลาสเวกัส ประเทศสหรัฐอเมริกา) จะเริ่มขึ้นในวันที่ 3-6 พฤศจิกายนนี้ ซึ่ง Lancer EVO X รถต้นแบบของ EX ก็เป็นดาวเด่นของงานในฐานะรถพื้นฐานที่คนนิยมนำมาแต่งกันมากที่สุดรุ่นหนึ่งในปัจจุบัน AutoSpinn เลยขอนำเอาภาพรถแต่ง Lancer EVO ซึ่งมีทั้ง EVO X และ EVO เจนเนอเรชั่นก่อนหน้านี้ในงาน SEMA Show เมื่อปีที่แล้วมาให้ชมเพื่อเป็นไอเดียสำหรับคนจะซื้อ EX มาใช้ จะได้มองลู่ทางออกว่าจะแต่งหรือไม่แต่งแบบไหนดี ซึ่งแน่นอนว่าจากนี้ไป ถ้ามีข่าวคราวของ EVO X โดยเฉพาะภาพและข่าวรถแต่ง เราก็จะไม่พลาดที่จะนำมาให้ชมอย่างแน่นอนเพราะกระแสแรงเกินกว่าที่มองข้ามไปได้!

รวมภาพรถแต่ง Mitsubishi Lancer EVO ในงาน SEMA Show ปี 2008
The Mitsubishi Lancer Evolution, colloquially known as the Lancer Evo or Evo,[1] is a car manufactured by Mitsubishi Motors. There have been ten official versions to date, and the designation of each model is most commonly a roman numeral. All of them share a two litre, turbocharged engine and four-wheel drive system. Evolution models prior to version VII were the homologation models for Mitsubishi's efforts in the World Rally Championship. In order to follow these rules, the Evolution was based on the same unibody as the Lancer.

The Evolution was originally intended only for Japanese markets, but demand on the "grey import" market led the Evolution series to be offered through RalliArt dealer networks in the United Kingdom and in various European markets from around 1998. Mitsubishi decided to export the eighth generation Evolution to the United States in 2003 after witnessing the success Subaru had in that market with their Impreza WRX, a direct competitor in other global regions.[2]

Japanese-spec cars were limited by a gentlemen's agreement to advertise no more than 276 hp (205 kW), a self imposed limit, 280 hp (210 kW) by the state, a mark already reached by Evolution IV. Therefore, each subsequent version has unofficially evolved above the advertised power figures, with the Japanese-spec Evolution IX reaching a real power output of around 321 PS (236 kW; 317 hp). Various versions available in other markets, particularly the UK, have official power outputs up to 405 bhp (302 kW).

In 2008, the latest generation Lancer Evolution was launched worldwide. The X was a new attempt at the Evo, a new car in every way, gaining nearly 300 pounds, keeping the same power output, and becoming more civil in character, meant the new Evo had lost a noticeable amount of the raw handling attributes that the Evo was known for. The all-new, all aluminum 291 hp (217 kW) 300 lb-ft of torque inline four-cylinder turbocharged engine now had MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve-timing Electronic Control, Mitsubishi's version of variable valve timing with electronic lift control) on both the intake and exhaust sides of the head for the first time in any production Evo.

รวมภาพรถแต่ง Mitsubishi Lancer EVO ในงาน SEMA Show ปี 2008

รวมภาพรถแต่ง Mitsubishi Lancer EVO ในงาน SEMA Show ปี 2008

รวมภาพรถแต่ง Mitsubishi Lancer EVO ในงาน SEMA Show ปี 2008

รายการบล็อกของฉัน